mandag den 30. november 2009

Mudderbad i Mårslet

2. afdeling af vintercuppen bød på en god omgang mudderbad. Opskriften var masser af regn i dagene op til løbet og 200 tilmeldte ryttere til at køre i et forvejen vådt spor.

Men det ændrede ikke på, at det var en rigtig god rute, som Måslet Cykel Motion havde lavet til os. Masser af singletrack, mudrede stigninger, et enkelt stykke på en større sti, glatte gangbroer, græs med karakter af mudder, 3 mindre trapper og brosten var ingredienserne.

Det var masserstart og som altid var der kamp om pladserne ved starten. Det blev ikke bedre af, at der altid var der en del ryttere, der ikke var helt realistiske omkring deres egen styrke og havde placeret sig alt for langt fremme. Og jeg mangler stadigvæk kamikaze cykelryttergenet til at køre som en vanvittig i starten, så måtte bruge første halvdel af den første omgang på at overhale en hel del ryttere, men derefter var det egentlig god plads i sporet.

Men det var en fed dag i skoven og min cykel har aldrig været så beskidt før.

Resultatmæssigt ved jeg ikke rigtig, hvor jeg står. Af uransagelig årsager har min chip ikke registreret nogen tider.

Erik kørte sig ind på 3. pladsen kun 1 min. 15 sek. efter Klaus Vesterlund fra Team Rivette, så mon ikke han er ved at køre sig i form igen.

Se TV 2 Østjyllands indslag fra løbet her

/Martin

1 kommentar:

Simon Grimstrup sagde ...

Ingen mudder i skoven i dag - herligt at december er kommet med frost og klart vejr!
Surt med chippen!