lørdag den 23. april 2011

Fællestræning

Der er kommet lidt gang i fællestræningerne hos classic poker/team poker uni igen.
Da det det de fleste træner til er lidt længere mtb løb i udlandet hen over foråret og sommeren er det de lange cykelture det drejer sig om.
Vi var afsted sidste weekend en lille tur på cyklerne, det blev til omkring 70 km mest på store grusveje, omkring Silkeborg og himmelbjerget... men det er en helt anden historie.
vi havde aftalt en laaang fredag på cyklerne, hvor mtb sporet i Silkeborg nordskov skulle vises frem, dvs en del singletrack. Derefter var planen at køre over i Vesterskoven for at jagte lidt højdemeter på de store grusveje, det var dog en plan jeg hurtigt skulle få forpurret.
De andre har nok ret når de beskylder mig for ikke at tage nok hånd om mit udstyr... men det kommer vi tilbage til.
Vi mødtes 9.45 ved SOK's klubhus, fantastisk vejr, med høj blå himmel og ingen vind. Herefter gik det som vårkåde føl afsted mod nordskoven, og ud på sporet ved skydebanen, det er fedt og sporet har nok aldrig været bedre end det er nu hvor det er tørt og der er blevet gjort noget ved de mest fugtige partier.
Det går rigtigt godt de første 10 min, hvorefter jeg finder på en helt ny måde at bruge mine eggbeaters på...

de er helt sikkert ikke blevet vedligeholdt nok, og lejet ryger, hvilket medfører at klikenhenden bliver siddende på skoen. Vi kører lidt videre, men ret hurtigt bliver de andre trætte af at vente på mig der har rimeligt store problemer med at træde især på op stigninger og nedkørsler.
Vi beslutter at fortsætte på de store grusveje. Da jeg lige finder ud af det går det faktisk ok med at følge med.
Nu går det så ellers på kryds og tværs hen over højderyggen i nordskoven, hvor vi ender på Louisehøj med den fine udsigt over søerne, et oplagt sted for et fællesbillede.
Videre går det op og ned og op og ned og så lige op igen, så tilbage til klubhuset for at tanke vand, og så ud i vesterskoven for at "hente" lidt højdemeter. Jeg kan godt begynde at mærke det i benene, men det er stadig fedt at forsøge at sidde med når de andre rygger på bakkerne, særligt Martin(turleder), Simon(chefen for det hele), og Maria er glade for at øge tempoet op af bakkerne, men Anton, Sheena og Mikkel står ikke tilbage for at smide en bakkesprint ind engang imellem. Efter nogle lange bakker i Vesterskoven, ender vi (som næsten altid) På frederik VII's høj, hvor det er tid til en Haribo og chokolade pause, det bringer altid glæde at kunne dele ud af lidt sødt.
Så går den gennem Rustrup skov, og den nærmeste omvej, til Funder for at prøvekøre Antons hjemmebane, her var da også gemt lidt højdemeter, og man kan ikke sige andet end at han bor fint!
Så gik det ellers på de sidste kræfter tilbage til klubhuset hvor der ventede kaffe og kage.
Godt initiativ!
Tak for turen og god påske!
Ebbe

Ingen kommentarer: