tirsdag den 29. december 2009

Vintertræning i Norge.

Minus 26 grader og en forkølelse, der gør, at jeg hoster og sprutter mere end min gamle bedstefar på 97, når det begynder at gå op ad og tempoet kommer i vejret.

Det er ingredienserne til dagens langrendstur i Norge, hvor jeg traditionen tro er oppe for at aflevere Ebbe, der skal tilbringe vinteren på Johnsgård.

Vi havde ellers planlagt en fin tur i dag, og vi havde fået følgeskab af en lokal, så nu skulle jeg rigtig give den gas. Ruten startede med at gå op i fjeldet, men efter at have kørt jævnt op ad i 3 km var jeg fuldstændig smadret og måtte kastehåndklædet i ringen. Ole, Ebbe og vores lokale følgesvend Henning fortsatte op af fjeldet, mens jeg vendte om og fandt mig et spor med knap så mange stigninger.

Det blev alligevel til ca. 18 km, som blev tilbagelagt i imponerende 2,5 time. Så venter lidt med at booke billetten til Vancover og vinter OL.

Billedet viser mig, da jeg kom i mål efter dagens etape.

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Ja, det er slædehundekoldt heroppe!
Heldigvis har jeg en uge mere i sneen, før jeg vender næsen hjemad - og mentalt lader op til den "dødstræning", som hører med til et besøg på Johngaard!
Min fod har klaret langrendsløbet godt, men ikke psyken, som er knækket af adskillige gamle gupper som har overhalet mig den sidste uge... Har droppet alt om nogensinde at skulle stille op i vasa-løbet (Loppet)... Det kræver sgu lidt for meget i overkroppen...