tirsdag den 1. juni 2010

70 km Extrem Maraton




Inden "vinder beretningen" kommer fra mix 35km holdet, kan jeg kort skrive om en ok 2.plads på 70km. Holdet bestod af undertegnet og lejesvenden Claus Rantzau fra Adventureracers.dk. Løbet blev mit første AR som kortlæser så 70km blev hurtigt 100..
1.dag gik nogenlunde som planlagt, vi var med fremme blandt 3 utroligt jævnbyrdige hold, (Brokeback Mountain.., West Coast Challange og os) vi løb skiftevis sammen og samledes så senere hvis vejvalg splittede os. Vores våben var på papiret et højt tempo på løbet, men da våbnet tilsyneladende var laddet med løst krudt, ja så kunne vi ikke true hårdtarbejdende Ture og Bjørn.
Målgangen blev sammen med West Coast Challange efter 5t:07min. ca. 5 min efter førende hold. Hyggede i lejren men sov kun ca 1 time, da vi valgte at opstille vores én mands telt på det mest ujævne stykke græs i Silkeborg Nordskov!
Der var ikke de helt store forventninger til 2. dagen da vi humpede os igang, men da det hurtigt viste sig at vi havde ret gode ben (og lettere orientering) fik den gas. Således kom vi i front og trykkede godt på, efter 2-3timer kunne øjne en reel sejr og fedt at vende skuden. Men men men..
Så sker det at kortføreren (mig) får årets mest uhyggelige hjerneblødning, post 25 og 27 i Vesterskoven kager totalt. Vi nosser rundt og bruger de sidste krafter på fjolleri.
Faktisk regnede vi med at de andre er over alle bjerge, men pludselig mødtes vi med fronten ved post, 28. Ture og Bjørn gassede dog hurtigt op og væk var sejren.
Dagens etape blev på 5t47min og samlet nr.2 med godt 20min fra sejren.. trist.
Afslutningsvis har jeg nok indset at det ville være fint at få løbet lidt mere inden næste år, og ikke mindst set lidt på et GI kort, som IKKE er så let som et o-kort..
Tak til Claus for utrolig tålmodighed!
Asger

2 kommentarer:

Ebbe Snerling sagde ...

Det var virkeligt stærkt løbet, og i havde dem i sækken... der skal jo være noget at gå efter næste år!
Så kan det være du skal konkurrere mod mig ;-) jeg fik lidt lyst til at prøve kræfter med den lange igen...

Martin Husted sagde ...

Hvor er det ærgelig med de bom, men det er fandme stærkt løbet. Og som Ebbe skriver, så har du jo noget at komme igen efter næste år.