onsdag den 8. juli 2009

Swiss Jura - Allans dårlige dag

Allan skriver:
4. etape – LORTEDAG! Efter 3 fine dage hvor det gik overvejende godt – kun med småskavanker – var dagen i dag et langt helvede for mit vedkommende. Skader i begge knæ og højre akillesene betød, at jeg måtte udgå halvvejs på etapen med store smerter. Regnen og tågen symboliserede meget godt mit humør i dag. Nederlaget og den sårede stolthed ved at skulle udgå gør lige så ondt som smerterne i benene. Her en del timer senere, efter god aftensmad, er jeg blevet helt afklaret med situationen. Jeg tog nok munden for fuld med dette løb. Formen var nok ikke til at løbe 350 km på en uge. Jeg nåede halvdelen af den samlede distance, og det havde været nok til at gennemføre det løb i Frankrig, jeg havde trænet til.
Simon er stadig med i løbet og klarer sig fint. Han ligger på en flot og stabil 5. plads. Han har også diverse skavanker, lige nu døjer han mest med meget øm storetå, som lige er blevet forbundet af en sygeplejerske. Forhåbentlig kan han gennemføre løbet og gøre Classic Poker ære. Mit job fra nu af bliver at supporte Simon – ifølge ham bl.a. ved at give ham ballemassage! Den overvejer jeg lige…
Den tredje dansker i løbet, vores århusianske ven med mundrette navn Kartheeban Nagenthiraja klarer sig også fint. Han ligger i øjeblikket og kæmper hårdt om 3. pladsen med en spanier. Helt urørlig i front ligger Nehmet fra Ungarn. Han er helt i særklasse og har vundet alle etaper indtil nu. Han har også vundet løbet de sidste to år. Ham snakker vi en del med, stille og rolig, sympatisk fyr. Han er uden overdrivelse en verdensklasse ultraløber. Der er en ung tysker på 2. pladsen.
Kartheebans træningsprogram siger noget om hvad der skal til for at blive en god ultraløber. Når han træner mest er han oppe på 250 km om ugen! Han er en virkelig fin fyr, som giver os mange gode løbs- og træningsfif. Jeg har bl.a. fundet ud af, at det er en fordel at være vegetar, hvis man vil være rigtig god. Jeg har dog ikke tænkt mig at forsage kød! Ser også at eliten gerne drikker en øl eller to efter hver etape – dette fif har jeg til gengæld taget til mig. J
Sidder lige nu og skriver ved siden af en lille sej kvinde, Norma, fra Canada. Hun er i gang med sit 7. ultraløb på 7 måneder på 7 forskellige kontinenter! Hvor sejt er det lige! Næste år skal hun bestige det højeste bjerg på alle kontinenter. Hun løber og klatrer for velgørenhed – meget sympatisk.
Det var alt for nu. Det kommer nyt senere.

Ingen kommentarer: