søndag den 23. august 2009

25 km o-løb

I går var jeg afsted på 25 km o-løb, som blev afviklet i forbindelse med danmarks længste o-løb på 50 km. Løbet blev afviklet i Silkeborg og bestod af 2 sløjfer på 12,5 km.

Første sløjfe var i Nordskoven, og der blev lagt ud i rigtig højt tempo, men jeg bestemte mig hurtigt for at finde mig eget tempo og satse på orienteringen. Det viste sig at være en god ide og der gik ikke mange poster før, der igen var kontakt med de forreste. Jeg fik følgeskab af en løber fra forsvaret, som valgte at følge mig og nærmest selv pakke kortet væk - men det var da også hyggeligt med lidt selskab. Orienteringen gik rigtig godt og efter første sløjfe lå jeg som nr. 4 eller 5, så jeg håbede på at anden sløjfe ville byde på rigtig svær orientering, så jeg havde en chance for at indhente de foranliggende.

Desværre bød anden sløjfe på en tur i Vesterskoven med nogle lange stræk undervejs, hvor hurtigløberne rigtig kunne hente noget tid. Men allerede ved første post på vej over med Vesterskoven hentede jeg løbets nr. 3, der var faret vild i forbindelse med en overgang fra 4 cm kort til o-kort, så jeg lugtede blod. Men det skulle hurtigt vise sig, at der ikke var de store udfordringer orienteringsmæssig, og da jeg ikke var lige så godt løbende, som de foranliggende havde jeg ikke en chance for at hente dem. På et af de lange stræk kom der også et par stykker op bagfra, som løb rigtig hurtigt, og jeg kunne ikke følge med - desværre. Jeg havde stadigvæk følgeskab af min skygge fra forsvaret, og sørme om han jeg indhentede ikke også valgte at lege skygge. På et tidspunkt hørte jeg dem endda blive enige om bare at lade mig finde vej, men det gjorde mig nu ikke så meget, da jeg var sikker på, at jeg var hurtigere end dem begge i en evt. spurt.

Det lykkedes mig at smide mine to skygger 3 poster før mål, så jeg blev fri for at spurte i mål. Blev nr. 6 overall og nr. 4 i min klasse i tiden 3 t 23 min, så det var god træning fra mod FarOut.

/Martin

Ingen kommentarer: