fredag den 28. august 2009

Almindsø stafetten

Onsdag blev Almindsø stafetten afvilket i Silkeborg. Det var 27 gang at stafetten blev afviklet, og det er efterhånden noget af et tillløbsstykke med med ca. 500 hold. Stafetten er 4 x 4 km, og ruten er en grusvej rundt om Almindsø.

Det var Henrik, Allan, Jørgen Erik og mig, der stillede op for holdet, og vi mødtes kl. 18 en halv time før start. Tiden frem mod start gik med at underspille formen og og finde på undskyldninger for, hvorfor ingen af os følte os i form til at løbe en fornuftig tid - så alt var som det plejer.

Henrik skulle løbe første turen, og han placerede sig klogt helt fremme i første række på startlinjen, og han kom afsted, som var han skudt ud af en kanon. I følge Henrik selv, så fik han allerede problemer kort efter start, men han kom alligevel rundt i 15 min. 28 sek, hvilket placerede os lige uden for top 10, da mange af holdene havde valgt at bruge en rigtig hurtigløber på første runde.

Allan tog over for Henrik og kom godt afsted ud på anden runde. Allan har døjet med en blodsamling omkring venstre ankel og hæl siden 12 timers mtb løbet, men kort før start fik han grønt lys af en fysioterapeut til at give den max gas. Allan kom rundt i 15 min. 38 sek, og han havde løbet os tættere på top 10, da flere af de foranliggende hold havde langsommere folk på anden turen.

Efter Allan stod Jørgen Erik på spring, og han havde kun forsøgt sig med dårlig form, som undskyldning for en langsom tid. Han mente ligesom Henrik, at han kom i problemer kort efter start, hvilket måske forklarer, hvorfor han kom rundt i 15 min. 28 sek. nøjagtigt ligesom Henrik. Vi var nu kommet op på 10. pladsen.

Jeg skulle løbe sidste tur og f'ølte mig okay klar. Havde undskyldt mig med, at jeg havde været afsted på lang tur mandag og tirsdag, så benene var lidt trætte. Men da jeg først kom ud på ruten, fandt jeg et fint tempo og der var masser af løbere at overhale, så man kunne bare kigge fremad. Ved 2 km mærket kunne jeg se tiden var 7 min. 40 sek, så jeg havde en ide om, at jeg løb samme tid, som de 3 andre. Ved målet blev jeg heppet det sidste stykke og kom rundt i tiden 15 min. 25 sek., og vi endte på en samlet 9. plads ud af de 185 hold i herrerækken.

/Martin

3 kommentarer:

Ebbe Snerling sagde ...

Hej drenge! Tillykke med det fine resultat, det er godt gået! jeg kan lige se hvordan i alle sammen har stået og undskyldt jer på startstregen og så er kommet afsted som om i havde Wilson Kipketer og den onde selv i hælene!
Held og lykke med træningen fremover!
Ebbe

Erik SK sagde ...

I skulle prøve at løbe en runde sammen - det er jo helt vanvittigt lige tider i sætter. Flot løbet drenge:-)

Simon Grimstrup sagde ...

Man kan sgu sætte uret efter jer!