mandag den 15. februar 2010

God "start" på en søndag

Helt fantastisk dag i går!
Jeg har på det seneste virkeligt ledt efter formen og vi havde i går aftalt at gå på ski i fem timer. For ligesom at få det overstået, var det planen at gå afsted herfra klokken halv ni.
Solen var på vej op på en himmel næsten uden skyer og det var bare 5 grader så der var lagt i oven til en virkelig fin dag!
Vi kom afsted og kørte meget roligt på de samme løjper som jeg kører i til hverdag, men der var andre planer, da vi kom ned til Jota("bygden" heroppe) var der kørt løjper sydpå, hvor jeg aldrig har kørt før, og planen var at vi skulle en runde ned og vende. Solen var efterhånden kommet op vejret var mildt og uden vind og der var masser af dyrespor: mår, lækat, rype og elg. Vi var forbi steder med mystiske navne som for eksempel "Trolltjønåsen" men så ingen trolde. Da vi havde været længst sydpå og vendte stopper Henning lige pludselig op og peger med staven, og der løber to elge på vej væk fra os. Jeg har aldrig før set elge mens jeg var afsted på ski... vildt fedt.
efter tre enhalv time, forlod den ene os, men vi to andre fortsatte.
For at få det sidste med og nyde vejret og udsigten gik vi men en løjpe som er oppe og vende et stykke over trægrænsen, og på vej op ad den kom flow følelsen for mig, helt sådan tranceagtigt, et kvarter hvor der ikke bliver sagt noget men bare gået på ski i raskt tempo og fin rytme.
Næsten på toppen stoppede for at drikke og nyde udsigten, godt med et minuts pause! Det var i et kryds hvor man kunne gå rundt op fjeldet en ekstratur på næsten 14 km. Vi besluttede os for ikke at tage den vej, en beslutning jeg er meget tilfreds med i dag.
På de sidste par hundrede meter mod toppen af løjpen var det som om Henning satte tempoet lidt op, og lige før vi begyndte på nedkørslen kiggede jeg på pulsuret som sagde 180, det er måske lige i overkanten på det tidspunkt, så det var godt at kunne stå i æg og slappe lidt af.
Alt i alt var turen fantastisk. Godt vejr, gode løjper og ski og med gode kammerater på tur.

Ingen kommentarer: