mandag den 1. februar 2010

Skiløb i Italien

Først og fremmest et stort tillykke til Erik og Bjarke som vandt det første danske adventurerace i år. Det glæder vi os til at høre mere om!
Jeg har været i aktion på skiene til Marcialonga i Italien.
Det gik godt formen taget i betragtning, det gik godt i 3 timer og så var der ikke rigtigt mere at køre med.

Jeg kunne virkeligt godt have tænkt mig en tid under 4 timer, men bliver vel nød til at være tilfreds ud fra træningsgrundlaget.
Det blev et lidt mærkeligt løb, allerede fra starten af, efter knap en km lå der lige pludselig en gammel mand i sporet og tog sig til venstre side af brystet.
Der var ikke nogen der stoppede andre end Bjørn(en anden fra vores gruppe) og mig. Han havde sandsynligvis fået et hjerteslag, men han var ved bevidsthed, så jeg brugte et par minutter på at talt med ham på mit gebrokne italiensk. Herefter var der andre der tog over og fik tilkaldt hjælp.

Herefter gik tiden med at gå forbi folk, lige indtil Canazei hvor jeg så ryggen af en der også gik forbi folk og virkede til at manøvrere godt mellem folkene, jeg hængte mig på svenskeren(som han var) og vi fik et godt samarbejde. Med under 20 km igen spurgte han om jeg ikke vil hvile lidt og ligge i læ, men han øgede farten og jeg faldt lige så stille af(havde godt kunne mærke i noget tid at kræfterne ikke slog til til mål, men det er med at få så meget ud af træningsgurndlaget som muligt.)

Herefter var det tungt, der var ikke mere at skyde med for danskeren, og da vi ramte bakken var jeg i tvivl om jeg ville nå toppen i dag... men efter et kort smørestop hvor der blev smasket smøring under skiene, var festet godt, men jeg mistede vel mellem 50 og 100 placeringer op af bakken...

Alt i alt en god oplevelse, og placeringen blev fejret behørigt i går aftes!

1 kommentar:

Simon Grimstrup sagde ...

Cool nok - jeg ved sgu ikke hvorfor vi poker folk altid ender med at give førstehjælp - Der har da efterhånden været en del gange...